Як зареєструвати право власності на квартиру в новобудові?

Власникам квартир в новобудові доведеться в самостійному порядку займатись вирішенням питання оформлення права власності на квартиру, якщо забудовник про це не подбав. Найчастіше забудовники пропонують укладати договори купівлі-продажу майнових прав, інвестиційних договорів, договорів про пайову участь тощо, які підтверджують придбання у власність закріпленого за особою об'єкта будівництва. Саме ці документи, серед інших, і подаються для державної реєстрації права власності. Основні нюанси і особливості реєстрації права власності на квартиру, куплену на «первинці» регулюються Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Зазначений документ прояснює питання з переліком документів, які повинні бути представлені для реєстрації.

Які необхідно підготовувати документи для реєстрації права власності на квартиру?

Купується житло на первинному ринку нерухомості за допомогою інвестиційного вкладення коштів. Найчастіше це укладення інвестиційних договорів купівлі-продажу майнових прав, пайової участі і так далі. Всі вони підтверджують факт покупки у володіння будівельного об’єкта. Ці договори подаються до реєстраційного центру разом з пакетом документів.Згідно з Постановою Кабміну відбувається оформлення власності нерухомого майна, придбаного на первинному ринку. У цьому документі відображено список необхідної документації, яку потрібно надати. Одним з найважливіших в цьому переліку є технічний паспорт на квартиру. Займаються виготовленням технічних паспортів інженери, які мають кваліфікаційні сертифікати. Перевірити атестацію можна в Реєстрі Мінрегіонбуду. Для виготовлення технічного паспорта необхідно надати копії таких документів:

  • документ, що засвідчує особу;

  • довідка про присвоєння ІПН;

  • договір, який підтверджує придбання квартири у забудовника;

  • усі наявні додаткові угоди до інвестиційного договору;

  • акт прийому-передачі нерухомості.

Якщо Ви отримали цей документ, можна звертатися в ЦНАП або до нотаріуса для оформлення квартири у власність у новобудові. Одночасно з технічним паспортом необхідно надати такі документи на квартиру:

  • паспорт власника;

  • довідка про присвоєння ІПН;

  • інвестиційний договір і додаткові угоди до нього на квартиру;

  • акт прийому-передачі на майно;

  • документи про введення в експлуатацію багатоквартирного будинку та присвоєння йому поштової адреси.

Після перевірки всіх поданих документів здійснюється реєстрація житла у власність і видається виписка з реєстру, яка замінила собою свідоцтво про право власності на житло.

Які ризики присутні при оформленні у власність новобудови в 2019 році

Якщо говорити про ризики, які присутні при придбанні та оформленні квартири в новобудові, то найчастіше зустрічаються випадки, коли один об’єкт продавався кілька разів різним покупцям. Це виникає тому, що майнові права не реєструються і не є об’єктом купівлі-продажу. В такому випадку забудовники, нечисті на руку, продають приміщення кілька разів різним власникам. Покупці дізнаються це тільки тоді, коли звертаються за держреєстрацією права власності на квартиру. Їм видається відмова, оскільки хтось вже встиг зробити це першим.

В такому випадку доведеться звернутись до суду, щоб розірвати договір інвестування і повернути свої гроші. Для того щоб уникнути подібної ситуації, потрібно перевірити забудовника на благонадійність і вивчити первинний договір, на підставі якого далі проводиться держреєстрація прав власності на майно.

З огляду на все вищезазначене, ви зможете убезпечити себе і отримати захист від держави. Варто знати, що інвестор, укладаючи такий договір, отримує майнове право на об’єкт, але не право власності на квартиру.

Зміни в законодавстві, що відбулися в 2019 році

Законодавство постійно зазнає змін, і в 2019 році відбулися такі, які потрібно знати, здійснюючи оформлення нерухомості у власність:

  • Заробили споживчі сервіси в електронному вигляді, які дозволяють отримати дані з Реєстру прав власності та інформацію про дії в ньому.

  • Введена в дію Єдина база, яка дозволяє проходити звіту оцінювача електронну перевірку на відповідність прийнятим індикативам.

  • Админістративний збір за проведення процедури реєстрації збільшено.

    • Згідно із законом, вартість реєстрації становить від 0,1 прожиткового мінімуму, який діє в країні в момент реєстрації. У 2020 році прожитковий мінімум становить 2 102 грн.

Оскільки зміни, внесені в законодавчу базу, незначні, то можна говорити про більш-менш стабільну ситуацію в даний час. Це означає, що реєстрація права власності на квартиру в 2020 році буде такою ж і зміни відбудуться лише у величині адміністративного збору.

Щоб уникнути помилок і проблем в процесі оформлення житла у власність, варто звертатися до професійних компаній, які спеціалізуються на викона. Вони допоможуть правильно оформити всі необхідні документи і убезпечити вас від шахраїв. Вартість послуг залежить від складності ситуації та обсягу робіт. Варто зауважити, що ціна буде цілком виправдана, оскільки втрата грошей за купівлю майнових прав і судові тяжби із забудовниками обійдуться вам значно дорожче.